Frystorkade jordgubbar och bananer

Detta har jag velat ha jättelänge, men det är svårt att få tag på. Ni vet i vissa flingor finns det frystorkade jordgubbar? De är lite krispiga till skillnad från de "vanligt" torkade frukterna och bären eftersom att de fryses och torkas ner under vakuum.
Men när jag fyllde år så fick jag några paket av min underbara vän Jennifer så dem ska jag rescensera nu!
 
 
 
 
 
 
Wel B Freezedried Strawberry & Strawberry and Banana

Smak: Jättegoda! PÅ grund av frystorkningen smakar de verkligen 100 % jordgubb och banan. Inga smaker har försvunnit och och man lägger jordgubbarna i mjölk så smakar det exakt som solmogna färska jordgubbar, även om konsistensen är annorlunda.
 
Konsistens: Skön konsistens! Lagom krispiga men ändå lite mjuka.
 
Använding: Du kan ha dem i smoothies, som topping på allt från glass till brownies, i egna flingor, som snacks...
 
Tillgänglighet: Inte så bra, man får oftast beställa dem från Internet och det är ganska dyrt om man inte köper i bulk på flera kilo.
 
Slutsats: Supergoda goda och ger allt möjligt det där lilla extra. Synd att de inte är så vanliga och svåra att få tag på! Skulle vara super om de började sälja liknande på mataffärerna till lägre pris.
 
Betyg: 8/10
 

Opinions

Any comments?:

Namn:
Remember you?

Mail: (not published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0