Mörk choklad med ingefära & jordgubbe från Pralinhuset

 
 
Idag när jag kom hem från skolan låg det ett paket från Pralinhuset i brevlådan! vilken trevlig överraskning, stort tack. Pralinhuset är mitt favoritställe när det gäller lite finare choklad, och framförallt god choklad! Men med min begränsade budget som niondeklassare blir det inte så ofta.
Jag kunde såklart inte hålla mig utan testade båda chokladerna på en gång!
 
Först ut är mjölkchoklad med ingefära och jordgubb.
 
 
 
Utseende: Det ser lyxigt ut med en genomskinlig förpackning och snygg design. Att ingefäran och jordgubbarna ligger dekorativt ovanpå förhöjer lyxkänslan.
 
Ingredienser: All choklad på Pralinhuset görs av de finaste råvarorna och är handgjorda! Jag gillar ingredienslistan som bara innehåller naturliga ingredienser och inga konstiga tillsatser. De innehåller endast kakaomassa, kakaosmör, socker, vanilj + ingefära och jordgubbar.
 
Doft: Man känner doften av både jordgubbar, ingefära och mjölkchoklad. Det luktar sött och fräscht.

Smak och konsistens: Mjölkchokladen är underbar och de kanderade ingefärsbitarna ger ett skönt segt motstånd och har en förvånansvärt kryddig smak, smakar nästan färsk men lite mildare och sötare. Jordgubbarna är en bra smakbrytning mot det sega med sitt krispiga inre och söta smak, medan den lena chokladen bidrar till krämighet och sötma.
 
Tillgänglighet: Det går att köpa Pralinhusets choklad på chokladhotell.se så det är tillgängligt för alla. Titta även där för en butik nära dig, det finns tre stycken i Stockholm. En i Gallerian, en på Drottninggatan (huvudbutiken) samt Östermalmstorg.
 
Pris: cirka 45kr för en chokladkaka på 100 g, väldigt prisvärt för en så lyxig och god choklad med bra ingredienser.
 
Slutsats: En lite annorlunda kombiantion som är väldigt lyckad! Jag personligen är inte så jätteförtjust i ingefära men jag ÄLSKAR frystorkade jordgubbar och de gifter sig väldigt bra här. Mjölkchokladen är superbra och uppskattar du en bra smakbalans, nya smaker och vill testa något nytt är detta chokalden för dig! En riktigt kul smakupplevelse men inte en favorit.
 
Betyg: 8/10

Opinions

Any comments?:

Namn:
Remember you?

Mail: (not published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0