Lindahls kvarg med hallonsmak

 Såg denna och även en annan ny kvargsmak av en slump när jag var i affären och skulle hämta ut ett paket, så köpte dem så att jag kunde rescensera dem för er!

Fakta
Lindahls kvarg med hallonsmak

Smak: Det luktar ganska gott faktiskt, söta hallon. Smaken är mycket godare än citron-limesmaken (rescension kommer) men jag ogillar verkligen den äckliga smaken av sötningsmedel med en unken eftersmak, hade föredragit naturligt socker då jag inte förespråkar sötningsmedel och sånt. 

Konsistens: Väldigt tjock, kvarg är ju ändå ostmassa. ganska gott till en början, men efter ett tag växer det i munnen. Är godare att blanda ut med yoghurt och ha flingor till som konsistensbrytare.

Färg: Härligt rosa!

Design: "Söt" design. Bra förpackning i lagom storlek, perfekt som en del av ett mellanmål.

Ingredienser: Pastöriserad mjölk, mjölksyrakultur, vegetabilisk löpe, vatten, svartmorotkoncentrat, naturliga aromer, sötningsmedel: Acesulfam K, aspartam. Färgämne: kurkumin. Innehåller en källa av fenylalanin.

Slutsats: Om du, som många andra "fitness" personer, gärna trycker i dig massa sötningsmedel och hysteriska mängder kvarg (ostmassa) är det här produkten för dig. Jag gillar naturliga produkter och blir glad till en början när jag läser ingredienserna, men det på slutet gör mig tveksam samt förklarar den speciella "giftiga" eftersmaken.

Betyg: 5/10


Opinions

Any comments?:

Namn:
Remember you?

Mail: (not published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0