Semla: Söderbergs Bageri

Tänkte börja med att inviga min nya hemsida såhär på fettisdagen och allt!
 
Har precis tryckt årets tredje semla faktiskt, men de andra två har varit minisemlor.
Den första bakade jag själv och den andra åt jag i vasaloppstältet, gratis är gott!
 
Dagens semla kom från Söderbergs Bageri på Telefonplan och var riktigt god. Det var en äldre dam som hade bakat efter sin mammas recept. Fluffig bulle med perfekt mängd kardemumma, grädde och mandelmassa (som var hemgjord) med några få små bitar av rostad mandel kvar.

 
 
Pris: 30 kr (prisvärd!)
Fluffighet: 5/5
Grädde: 4/5 (kunde vart lite mer)
Mandelmassa: 5/5
Totalt betyg: 5/5
 
Slutsats: Den godaste semlan jag ätit!
 
Har dock inte ätit så många semlor i mitt liv, blir väl 2-3 per år. Men just Söderbergs konditori har väldigt bra semlor enligt många mer rutinerade semmelätare, och jag kan bara hålla med dem!
 

Opinions

Any comments?:

Namn:
Remember you?

Mail: (not published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0