Skyr vanilj

Måste säga att jag hade stora förväntingar på denna. Har sett många fina bilder på goda frukostar med skyr, ex. våfflor toppat med skyr samt plain med jordgubbar osv.
Slog till på en med vaniljsmak för jag tänkte att naturell nog smakar exakt som kvarg.. Men jag hade fel, det var mycket äckligare!
 
 
Fakta Skyr vanilj

Skyr är en isländsk yoghurt som görs på yoghurtkultur och skummjölk och har ett högt proteininnehåll.
 
Smak: Vädligt mastig och "ostig" smak, den påminner inte alls om andra tjocka yoghurtar och är inte alls frisk eller syrlig, bara... tjock? Inte ens de fina vaniljprickarna bidrar med någonting utom ett aptitligare utseende. Kvarg, som också är lite tjockt och ostigt, är mycket godare och inte lika mastigt, samt smakar mer.
 
Utseende: Den har en fast konsistens med en fin topp, och fina svarta vaniljprickar på den lite blanka och fasta yoghurt-ytan.
 
Förpackning: Bra förpackning med sked i locket vilket gör att den är perfekt som mellanmål i farten.
 
Slutsats: Nej, kommer absolut inte köpa eller äta igen. Håller mig till vanlig yoghurt och grekisk/turkisk, det är så mycket godare och framförallt ätbart!
Det enda jag kan tänka mig är att om du brukar köpa vanlig kvarg och bara äta rätt och slätt (förlåt men usch) så är detta ett bättre alternativ då det är en bra förpackning med sked och lagom storlek.
 
 
 
 

Opinions
Postat av: Matilda

Vanilj är inte god, men jordgubb smakar faktiskt riktigt gott! :D

2014-04-17 @ 15:15:39

Any comments?:

Namn:
Remember you?

Mail: (not published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0