Gourmet yoghurt: Luscious lemon

http://www.ocado.com/productImages/628/62811011_0_640x640.jpg?identifier=eeeeff38b24f35fe527df8b1a6c06663
Denna goding åt jag bland annat när jag var på språkresa i Jersey. Min snälla värdfamilj köpte hem massa gott, allt från frozen yoghurt-Ben & Jerry's till alla möjliga sorters engelska chips, godis och chokladkakor.
 
Något jag verkligen fastnade för var den här yoghurten, jag mailade til och med företaget som sa att de skulle lansera produkten nu i vår i Sverige, men de har fått förhinder så framtiden i Sverige är oklar tyvärr.
 
Den är så god att den smakar som en lyxig efterrätt, vilket den även kan användas till.
 

Fakta
The Collective Dairy – luscious lemon gourmet yoghurt

Smak: Superfrisk, krämig och syrlig yoghurt med riktigt zingy lemon curd blir en perfekt balans mellan surt, syrligt, krämigt och sött.

Färg: Vit varvat med citrongul

Design: Snygg, modern och bra färgval.

Ingredienser: Live Yoghurt* (82%), Sugar, Honey, Concentrated Lemon Juice (0.8%), Egg, Maize Starch, Butter, Gelling Agent (Pectin), Natural Flavouring, Natural Colour (Beta-Carotene), *Contains Cultures: S. Thermophilus, L. Acidophilus, Bifidobacterium, L. Casei

Tillgänglighet: Väldigt svår att få tag i då den inte finns i Sverige.

Slutsats: En otroligt god yoghurt som kan användas till mycket.

Betyg: 9/10

 

Opinions

Any comments?:

Namn:
Remember you?

Mail: (not published)

Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0